lördag 12 oktober 2013

från blogg till twitter till blogg

Hej. Eftersom utländska läsare hittar hit via t.ex. twitter tänkte jag det skulle va bekvämt att hitta något inlägg på engelska.

Till seriös småfakta hör förresten att jag twittrar igen, detta efter ett långt uppehåll på jag vet inte hur länge. Det roliga är att Yoko Ono följde mig på det andra twitterkontot. Henne blev jag av med när jag öppnade nya twitterkontot... 70/30 på nya kontot är svenska respektive engelska *tweets* med fokus på jämställdhetsfrågor och orättvisor med en konkret förankring som vanligt. För bara nån dag sen tweetade jag om Malala Yousafazi som ni alla vet vem hon är(!). ...Jag nämnde visst Vladimir Putin i samma tweet, det hade ju ryktast om att han konkurrerade om nobelpristagaräran. Hur det kan komma sig bha, med tanke på Rysslands dåliga koll på mänskliga rättigheter vet i katten...

Aktuella news (12/10 -13) om Yousafazi från svensk nyhetsmedia kan man läsa här. (Notera förresten de andra nominerade nämnda i artikeln!)...